Za korupciu trestne stíhaný primátor Říha nemá za sebou úspešné obdobie. Za posledné 2 roky mesto nezískalo žiadnu zásadnejšiu dotáciu. Pre svoju ješitnosť je primátor na nože s polovicou mesta a nerieši nič iné, len svoje megalomanské stavebné projekty. Všetky väčšie mestské stavby sú ale pre problémy zastavené. Posledné, čo sa ešte stavia v Malackách, sú eurofondové cyklotrasy schválené za čias primátorovho kamaráta Petra Pellegriniho. Prvá velká etapa týchto cyklostavieb je ale obrovským fiaskom pre vedenie mesta.
HLAVNE VYPLÝTVAŤ EUROFONDY
Prvá etapa cyklotrás začala stavbou Pezinská – Priemyselný park. Situovanie trasy ale nedáva žiaden rekreačný ani dopravný zmysel. Začína z ničoho nič za čerpacou stanicou Jurki a končí u železničného prejazdu. Podľa generelu cyklodopravy sa u cyklotrás nepočíta ani s pokračovaním mimo mesto. Malačania teda aj po vybudovaní Říhových cyklotrás naďalej budú musieť najprv naložiť bajk do auta a šoférovať, aby si užili cyklistiku v okolitých krásnych lesoch.
Vzhľadom na lokalitu a ukončenie trasy teda má prvá etapa význam výhradne pre obyvateľov Pezinskej, ktorí by sa chceli dostať do centra mesta alebo ak by si chceli urobiť „romantický okruh“ cez Priemyselný park. Niekoľko kilometrový okruh cez Priemyselný park sú vyslovene vyhodené peniaze, pretože táto lokalita nie je rekreačné atraktívna a drvivá väčšina zamestnancov firiem v parku sú beztak cezpoľní, ktorí musia jazdiť do práce autom alebo autobusmi.
Najmä obyvatelia Pezinskej ulice zostali v šoku z nevhodného technického riešenia cyklotrasy v úseku ul. Pezinská. Chodník pre peších je tak úzky, že sa na ňom nevyhnú dva detské kočíky. V niektorých miestach len ťažko spĺňa technickou normou minimálnu stanovenú šírku 175 cm. Povrchy nie sú dobre zospádované a stojí na nich po daždi voda. Cyklotrasou sa zrušila možnosť domácich parkovať pred domom a budú musieť na parkovanie využívať niekoľko ostrovčekov, ktorých je žalostne málo.
Účet za toto fiasko? Rovných 816.000,- Eur, ktoré si vyfakturovala stavebná spoločnosť MBM Group. Rovnaká spoločnosť stavala aj nevyužívané záchytné parkovisko, ktoré aj s pozemkom stálo 1 milión Eur. Chystaná etapa na ul. Radlinského by mala podľa predpokladu stáť ďalších zhruba 1,2 mil. Eur.
ERSÉK V POZADÍ
Na stránkach MF sme už písali, že za celým týmto kšeftom stojí syn bývalého ministra dopravy Arpáda Erséka. Jeho spoločnosť od mesta za projekty na cyklotrasách vyfakturovala viac ako 115.000,- Eur a bude fakturovať ďalšie peniaze.
POVEDZTE SVOJ NÁZOR
Říhov poskok Ondrovič bude o veľkolepom projekte cyklodopravy v Malackách debatiť zajtra 29.9. od 18.30 na Mestskom úrade vo verejnej diskusii so županom Drobom. Je jasné, že sála bude plná pritakávačov a tlieskačov zo sekty Ľudia pre Malacky. Obyvatelia Pezinskej by sa mu ale nemali báť prísť otvorene povedať svoj názor na to, čo im vyrástlo pred plotmi:
www.facebook.com/events/149078197384314/?ref=newsfeed
Smutné na celom projekte Říhových cyklotrás je, že primátor, ktorý ich prezentuje ako svoj veľký cieľ, nemá ani vlastný bicykel. Nie je potom divu, že veci dopadnú tak, ako sme tomu svedkami.